Dag 16: Kilimanjaro-Zanzibar - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 16: Kilimanjaro-Zanzibar - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 16: Kilimanjaro-Zanzibar

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 Juli 2018 | Tanzania, Stone Town

Dag 16:
Vanmorgen nog even naar de Masai markt in Arusha geweest. Wel 50 kleine kraampjes waar iedereen aan je wilde laten zien wat ze te koop hadden. Erg vermoeiend maar we hebben wel leuke souvenirtjes gekocht (armbandjes, sleutelhangers en oorbellen voor Pleun). Op de terugweg hebben we bij een andere winkel nog een olifantje voor Anneke gekocht. Om 14.30 uur werden we opgehaald door een taxi (geregeld door Africa Scenic Safaris). We waren om 15.30 uur op het vliegveld en vlogen om 17.10 uur naar Stone Town (Zanzibar) waar we om 18.45 uur geland zijn. De vlucht was goed gegaan. Daarna een taxi gezocht (was niet zo moeilijk) en naar onze lodge gereden (Maruhubi Beach Villas, net buiten Stone Town). Daar aangekomen was alles donker en de taxichauffeur (die ook alles op het eiland voor ons kon regelen) heeft even gewacht tot er iemand aankwam. Daarna gingen de lichten aan en werden we naar onze huisjes gebracht (2 naast elkaar). Er was echter een slaapplaats te weinig dus toen hebben ze er een matras bij gelegd. Daarna hebben we even rondgekeken (het was al donker dus heel veel konden we niet zien) maar er was wel wat achterstallig onderhoud. Op het terras probeerde Pleun een licht schakelaar maar daar stond stroom op! In de badkamer hadden we geen douchkop want die was eraf gevallen. Voor de rest was het heel erg rustig en waren er niet veel gasten. Het restaurant was helemaal leeg op een aantal werkers na. Het voelde niet goed en toen ik vroeg of ze wel op ons gerekend hadden kwam het hoge woord eruit. De lodge was eigenlijk gesloten want ze waren aan het renoveren. Ze hadden ons niet verwacht! Maar wij wisten van niets, niet van de lodge zelf en ook niet van booking.com. Dat was dus een flinke tegenvaller. Degene die alles moest regelen (Ali) was wel heel erg aardig en er verbleven wel een aantal Arabische gasten dus er was wel een kok die voor ons gekookt heeft en ook het ontbijt was prima. We hebben besloten om die nacht in de lodge te blijven want het was ondertussen 22.00 uur en de bedden waren prima. De volgende nacht wilden we hier niet meer blijven dus toen heeft Ali een vriend gebeld en die is voor ons op zoek gegaan naar een hotel in Stone Town. Na een half uur werden we opgehaald om te gaan kijken naar een hotel aan het strand. Super mooi hotel met zwembad en uitzicht over de zee maar wel prijzig. Natuurlijk hebben we ja gezegd want er was niet veel vrij meer in Stone Town en zijn we de volgende dag naar dit hotel gegaan. We hebben nog wel even stevig over de prijs van onze overnachting in Maruhubi Beach Villas moeten onderhandelen maar zijn er toch uitgekomen. We hebben alleen betaald voor het eten.
Het Seafront hotel was geweldig. We kregen twee 3 persoonskamers met uitzicht op het zwembad. Het hotel is mooi afgewerkt met donkere houten deuren en mooie details in het houtwerk. De douche was warm en het ontbijt was super lekker. We hebben ons daar goed vermaakt.