Dag 23: Matemwe - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 23: Matemwe - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 23: Matemwe

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

06 Augustus 2018 | Tanzania, Nungwi

Dag 23:
Om 10 uur vertrokken naar Matemwe, half uur rijden. Voordat we gingen hebben we nog even wat sleutelhangers opgehaald. Voor ons hotel zat de werkplaats (bij de Masaimarkt). Ze klemmen een stukje hout (Ebbenhout) tussen de voeten en hakken de vorm (giraffe, krokodil, neushoorn etc.) uit het hout. Daarna schuren en de naam erin hakken. Mooi vakmanschap en een leuke souvenir!
Rond 11.00 uur kwamen we aan bij Zanzibar Bahari Villas. We hebben een geweldig huisje met 3 slaapkamers en 3 badkamers en een hele grote woonkamer. Op alle bedden was een zwaan gemaakt en met blaadjes Hakuna matata of een andere tekst gemaakt!
In de middag oefensessie duiken in het zwembad. Dit was bijna niet doorgegaan omdat ik doorgegeven had dat Tijn hemofilie heeft. De arts (telefonisch) gaf geen toestemming om te duiken voordat we een schriftelijke verklaring van de behandelend arts hadden. Ik heb naar het hulp nummer op het SOS kaarje van Tijn gebeld en kreeg dokter Brons zelf aan te telefoon. Hij gaf aan dat er tegenwoordig wat discussie is over dit onderwerp maar hij zag niet in waarom Tijn niet mocht duiken. Hij heeft meteen een mailtje naar ons gestuurd met de informatie die we nodig hadden. Super fijn en wat een geluk dat ik dokter Brons zelf an de telefoon kreeg. We kunnen gaan duiken!! Bij de proefles in het zwembad kon iedereen beneden komen en ging het goed. Morgen gaan we met de boot 1 keer duiken en 1 keer snorkelen.

Wat me opvalt in Zanzibar:
Waar je ook rijdt er is altijd rook omdat ze het vuilnis aan het verbranden zijn. De Ossenkar wordt nog veel gebruikt. Vrouwen dragen alles op het hoofd en zijn vaak bezig met de dagelijkse dingen zoals hout halen, eten maken, wassen. 90% Islamitisch dus (bijna) alle vrouwen lopen met een hoofddoek om. Ze hebben per gezin erg veel kinderen omdat dan de kans bestaat dat er 1 een goede baan zal vinden en voor de rest kan zorgen. Je ziet dan ook erg veel kinderen op Zanzibar. Er zijn veel minder banen dan inwoners. Je ziet dan ook veel mensen in een dorp hangen/slapen! In het restaurant bij onze lodge werken 5 mensen in het restaurant waar maximaal 3 tafels bezet zijn. Toch duurt het altijd 1 uur voordat je bestelling klaar is!! Maar als je dat eenmaal weet dan bestel je van te voren en ga je nog even zwemmen.