Dag 21: Nunwi - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 21: Nunwi - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 21: Nunwi

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 Juli 2018 | Tanzania, Nungwi

Vandaag gaan we weer verhuizen. Deze keer naar het noorden van het eiland (Nungwi). Onze schipper wist nog wel een taxi chauffeur (zijn broer) en hij bracht ons naar het noorden (2 uur rijden) met onderweg een stop bij the butterfly farm (en dat voor 50 dollar)! Na een half uur rijden dus gestopt bij de Butterfly farm. Dit is een project opgezet om de plaatselijke bevolking te helpen. Ze worden getraind om dit werk te doen en alle opbrengst gaat dan ook weer terug naar de inwoners van het dorp. Eerst kregen we uitleg over de totstandkoming van een vinder. Eitje, rups, pop, vlinder (de hele cyclus duurt ongeveer 7 weken waarna de vlinder 1 tot 2 weken leeft)! Daarna mochten we in de vlindertuin (we waren de enige) en mochten we in een kast met larven kijken. Daar zag je de vlinders uit de pop komen en een aantal andere waren de vleugels aan het drogen waarna ze weg vlogen. Erg mooi om te zien. De kinderen hebben zelfs een vlinder die net uitgekomen is op de neus gehad (leuke foto's)!! Daarna weer doorgereden naar Nungwi en daar zijn we rond 14.00 uur aangekomen. We verbleven in Kigwedeni Villas en dat viel een beetje tegen. Het is ingebouwd tussen grote hotel dus je hebt uitzicht op een betonnen muur en de kamers/huisjes zien erg wat armoedig uit. Maar het bed ligt lekker, de douche heeft warm water (in ieder geval op onze kamer) en het ontbijt is goed. ‘s Avonds lekker gegeten in een van de vele restaurantjes aan het strand.

• 30 Juli 2018 - 08:47

Anneke:

wat een mooi reisverslag.
    geniet nog van de laatste dagen.