Dag 22: Nungwi 27 juli - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 22: Nungwi 27 juli - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 22: Nungwi 27 juli

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 Juli 2018 | Tanzania, Nungwi

Dag 22: Nungwi
Gisteren naar de oude haven gelopen en daar afspraken gemaakt voor een snorkel trip naar een eiland voor Nungwi waar zeker schildpadden zouden zitten en waar een mooi zandstrand was. Na onderhandelen zou de schipper ons brengen voor 100 000 shilling (ongeveer 40 euro) en dat was inclusief zeilen en fruit. Om 8.30 uur werden we bij het strand opgehaald en naar de boot gebracht. Daar aangekomen bleek onze schipper niet mee te gaan. Hij had twee andere jongens geregeld die bijna geen woord Engels spraken. Tijn vond op het strand nog een hele grote oranje/rode zeester en Roos een bruine zeester. Deze werden mee genomen naar het eiland om ze daar weer terug in de zee te leggen. Het was een mooie plek om te snorkelen maar we hebben helaas geen schildpadden gezien en er was ook geen strand. Het was bewolkt die dag en er stond best wat wind dus het was fris. Na 2 uur snorkelen en geen fruit op de boot zijn we weer terug gevaren. Het zeil is nog even gehesen maar daar stond dan weer niet genoeg wind voor! Om 13.00 uur waren we weer terug en zijn we lekker gaan lunchen. Het voordeel van Nungwi is dat er ruim keus is in restaurantjes en dat je dus kunt eten en drinken wat je zelf wil. Het is hier dan ook meer toeristisch en dat merk je ook aan de mensen. Je wordt voortdurend aangesproken met de vraag of je nog iets nodig hebt (excursie of souvenir). De mensen zijn erg aardig en als je zegt dat je niets nodig hebt blijft dat zo maar ze blijven wel met je meelopen. Soms voel je je daar ongemakkelijk bij. In het algemeen zijn de mensen in Tanzania en Zanzibar heel erg aardig en geldt de lijfspreuk Hakuna Matata!!
Na de lunch zijn we gaan zwemmen. Je hebt hier een heerlijk zandstrand waar je de hele dag kunt zwemmen. We hebben 5 grote zeesterren opgedoken, wat foto's gemaakt en ze weer terug gelegd. Natuurlijk zijn we 's avonds weer lekker uit gaan eten. Dit keer in een restaurant met een verhoogd terras aan het strand. Erg mooi en lekker.
Morgen gaan we naar Matemwe.