Dag 3 Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 3 Kilimanjaro - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 3 Kilimanjaro

Door: Hanneke en Roos

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

08 Juli 2018 | Tanzania, Moshi

He he, eindelijk weer terug in de Lodge!! Het was een leuke en vermoeiende dag. Vandaag om 8 uur richting Kilimanjaro vertrokken (het was nog 1 uur rijden). Onderweg ons hart vast gehouden door de rijstijl van onze chauffeur. Er liepen veel mensen langs de weg (in zondagse kleding) op weg naar de kerk. Met veel getoeter werden de mensen gewaarschuwd want deze chauffeur ging echt niet aan de kant. Ook andere weggebruikers werden zo gewaarschuwd. En de snelheid was hoog! Gelukkig krijgen we morgen een nieuwe chauffeur (voor de safari).
De klim volgens Roos: het was een een lange klim van 8 kilometer heen en vervolgens ook weer 8 kilometer terug. De heenreis was best zwaar want we gingen steeds steiler omhoog en er kwamen steeds meer meer stenen op het pad. We zijn toen we boven waren ook nog naar de krater gelopen half uur heen en ook terug) voor het uitzicht. Onderweg kwamen we ook nog een grote groep zwart wit aapjes tegen. En een tree Hyrax (ik weet de Nederlandse naam niet). De terugreis was ook zwaar maar was wat makkelijker om te lopen. Het leukste vond ik dat we apen hadden gezien, grote zwart met witte en toen we boven waren hebben we ook nog een grijs met blauw aapje gezien van heel dichtbij, en zelf heb ik nog een soort hertje gespot. Het leukste vond ik het kleine grijs blauwe aapje want die was echt heel schattig en helemaal niet bang. Groetjes Roos

• 08 Juli 2018 - 19:13

Bart:

Top Hanneke en Roos. De Nederlandse naam is boomklipdas

• 08 Juli 2018 - 21:21

Anneke:

En dat is nog maar het begin kan je nagaan wat er nog gaat komen

• 10 Juli 2018 - 16:11

Maaike:

Leuk hoor, ben helemaal niet jaloers ;-)