Dag 4 Tarangire - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 4 Tarangire - Reisverslag uit Tarangire National Park, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 4 Tarangire

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

10 Juli 2018 | Tanzania, Tarangire National Park

Vandaag gaan we naar Tarangire, onze eerste safari!! Eerst naar Arusha (ongeveer 2 uur rijden), daar even boodschappen inslaan bij de supermarkt (chips, chocolade en drinken!!) en daarna door naar Tarangire (1,5 uur). Onderweg kwamen we veel Masai tegen (langs de weg). Het is nu tijd dat de jongens (15 jaar) besneden worden en dan schminken ze het gezicht wit en dragen ze zwarte kleding (soms met zwarte veren). Het ziet er erg indrukwekkend uit. Ook was het markt en kwamen er vanuit alle richtingen Masai aan met kuddes dieren. Erg kleurrijk en mooi om te zien. Foto's moeten stiekem gemaakt worden want als ze door hebben dat je foto's van ze maakt kunnen ze met stenen gaan gooien! Om 13.00 uur waren we in Tarangire. Tarangire is 2600 vierkante km groot en is een van de kleinere parken in Tanzania! We hebben eerst gelucht en zijn daarna begonnen met de gamedrive. Meteen in het begin zagen we een boom vol aapjes (Blue ball monkeys). Heel erg leuk, met veel kleintjes erbij. Roos vond ze zooooo schattig. Erg veel vogels gespot waaronder de Hornbill, Lilac-brested Roller (erg mooi), superb starling etc etc.. Maar het mooiste waren toch de olifanten. Bij de rivier waren ze in grote aantallen bij elkaar gekomen om te drinken (wel 30 stuks). Super mooi en we stonden er midden in. aan alle kanten waren er olifanten. Onze gids parkeert de jeep elke keer zo dat de olifanten op 1 meter voorbij onze jeep komen lopen. We moesten wel stil zijn! Onze jeep is erg groot met een dak dat naar boven open kan. Na deze geweldige ervaring zijn we naar onze Maramboi lodge gereden. Deze lodge ligt in een natuurgebied dus op de weg erheen kwamen we ook van alles tegen. Bij binnenkomst werden we ontvangen met een nat handdoekje en een lekker drankje. Het zwembad kijkt uit op een vlakte vol met wildebeesten en kijkt uit op Manyara Lake. Super mooi. Onze lodge (tented lodge) is ook mooi met elk 3 bedden met een douche en wc. Waar de klamboe voor nodig was (ik dacht voor de muggen) merkte we pas in de avond. Toen we om 19.30 uur naar het restaurant liepen (niet alleen want dat is te gevaarlijk, we moesten onder begeleiding van een beveiliger lopen) kwamen de kleine vliegjes ons tegemoet. Als je de zaklamp aan deed dan waren het er zoveel dat ik een doek voor mijn mond moest houden!! We waren blij dat we in het restaurant waren. Daar hebben we heerlijk gegeten en toen zijn we maar vroeg naar bed gegaan. Als je namelijk nog wilde lezen dan kwamen er weer een aantal vliegen op je af (zelfs als je de klamboe om je bed had hangen). Dit mag de pret niet drukken van deze mooie plek. s'Nachts nog de roep van een Jackhals gehoord maar toch lekker geslapen. Morgen een hele dag in Tarangire.