Dag 18 en 19 Stone Town en Kizimkazi - Reisverslag uit Kizimkazi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19 Stone Town en Kizimkazi - Reisverslag uit Kizimkazi, Tanzania van Hanneke Berg - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19 Stone Town en Kizimkazi

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 Juli 2018 | Tanzania, Kizimkazi

Dag 18:
Na een heerlijk ontbijt hebben we Stone Town nog verkend met een gids (daar ontkom je bijna niet aan want als je alleen loopt komen ze om de 5 minuten vragen of je een gids wil). Achteraf waren we erg blij met de gids want hij deed het erg leuk! Het huis van Freddy Mercury nog gezien en de stad en markt nog bekeken (de vismarkt stonk behoorlijk!). Wat specerijen op de markt gekocht en daarna terug naar het hotel gegaan.
Daar nog lekker geluncht en de kinderen even gezwommen en daarna met de taxi naar Kizimkazi (Promised Land Lodge).
We hebben een leuk huisje met zwembad en een geweldig uitzicht!! Ons voornaamste doel is om te proberen te gaan zwemmen met dolfijnen! We hebben voor morgenvroeg een schipper geboekt die met ons op zoek gaat naar de dolfijnen. Ik had de lodge al gemaild dat we dit wilde gaan doen en toen hebben we als prijs 100 dollar door gekregen. Onze taxichauffeur kende een schipper uit het dorp die ons voor 35 dollar naar de dolfijnen bracht! Ze kennen trouwens allemaal iemand die alles voor je kan regelen. Bij de lodge onze kapitein ontmoet en maar even onderhandeld over de prijs! Voor 90 dollar gaan we nu twee ochtenden op zoek naar dolfijnen.

Dag 19:
De volgende morgen om 5.15 uur opgestaan om de dolfijnen te zoeken (het was nog donker)! Het waaide erg hard waardoor de boot erg schommelde. Pleun werd zeeziek en moest 2 keer overgeven! Toch mochten we gewoon door varen van Pleun. Na twee uur en een mooie zonsopgang, waren er geen dolfijnen te zien dus zijn we richting huis gegaan. Nu werd het druk op het water met boten maar daardoor konden we wel zien waar de dolfijnen waren. Er zat een grote groep dolfijnen en die hebben we goed kunnen bekijken (er sprong er zelfs een uit een golf). Er liggen wel zeker 10 andere boten in de buurt en de golfen zijn erg hoog dus zwemmen met de dolfijnen gaat anders dan ik me had voorgesteld. Als je boot goed ligt en de kapitein zegt ‘nu’ dan spring je in het water met de hoop dat er dolfijnen onder je door zwemmen. Na 2 keer niets gezien te hebben was het de derde keer raak. Een hele grote groep zwom onder Koen en mij door. Zo mooi dat ik vergat om foto’s te maken. Uiteindelijk toch wat foto’s gemaakt maar toen waren ze al weer verder weg. Tijn en Roos zijn er ook nog een keer ingesprongen maar hebben niet veel gezien (wel gehoord). Daarna snel weer terug naar de lodge om te ontbijten want we gaan vandaag ook nog de safari blue cruise doen. We zijn met een andere boot wezen snorkelen (veel vissen en zeesterren) en hebben op een zandbank gelucht met verse vis, garnalen en kreeft. Super lekker en leuk! Daarna via een mangrove bos terug gevaren. De boot ging weer goed op en neer en we waren dan ook zeiknat voordat we weer terug waren (was best koud!!).

• 25 Juli 2018 - 12:14

Lea:

Leuk om jullie verslagen steeds te lezen, wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken!

• 27 Juli 2018 - 08:52

Maaike:

Super gaaf om te lezen, wat een mooie ervaring!! Ik liep een beetje achter maar ben nu weer bijgelezen :-). Heel benieuwd naar alle foto’s!!